Saturday, September 10, 2011

Coretan Dari Seorang Sahabat - ep1

Coretan ini bukanlah hak cipta pemilik blog ini tetapi setelah pencoret nukilan ini (nama dirahsiakan) memberi keizinan untuk dimasukkan ke dalam blog ini, maka shaukimaravilla hanya mampu menurut perintah.. aku rasa coretan ni menarik, tapi panjang sangat, so aku post sikit demi sikit dulu. selamat melayan....

*****

SUKA MELABUHKAN TIRAI KASIHNYA..KASIH PULA MELAYARKAN BAHTERA CINTANYA..LALU AKHIRNYA, KULONTAR LENYAPKAN KESEMUANYA..

ASSALAMUA'LAIKUM...
Semoga  Kalian Sentiasa Tenang Dan Bertambah Selesa Dgn Segala Nikmat Iman Dan Islam Yang Digenggam Erat Hingga Setakat Ini...

Entah..Tak Tahu Bagaimana Rasanya Ingin Memulakan Penulisan Ini...Harapnya Jari Jemari Ini Akan Terus Menari Lancar Menaip Kata Kata Yang Akan Terukir Mengikut Alunan  Gerak Rentak Hati ... Amboi..Dah Macam Pantun Tak Terurus Pulak Bunyinya..Hehehe...Ini Hanya Sekadar Penulisan Yang Tak Dirancang Dan Dibincang Isi Nya Terlebih Dahulu..So, Mungkin Agak Bercelaru Sedikit Isi Kandungannya...Malah,Mungkin Penulisan Ini Juga Boleh  Dikategorikan Sebagai Karangan Yang Tidak Mematuhi Piawaian Lembaga Peperiksaan Karangan Seluruh Asia Tenggara Hendaknya.. Hehe.. Mengarut Jew Ayatnya..

Hms...Sebenarnya..Lebih Selesa Aku Menterjemahkan Segala Isi Hati Ini Menerusi Penulisan Berbanding Percakapan... Yela... Bila Bercakap Nie Kadang Kadang Tak Terkeluar Pun Ape Yang Hendak Di Cakap Sebenarnya... Jadi... Penulisan Inilah Medium Yang Terbaik Untuk Dijadikan  Ruang Dan Jalan Bagi Menterjemah Dan Menzahirkan Ape Yang Terbuku Di Hati Ini...

So...Sekali Lagi Aku Ingin Berkongsi Kisah Silam Aku...Bukan Niat Untuk Menyalahkan Taqdir Yang Telah Berlaku Dulu..Tapi, Ingin Merungkai Hikmah Tersirat Di Sebalik Kisah Lampau Itu...Hikmah Yang Satu Persatu Diperlihatkan Dari Masa Ke Semasa...

Ape Yang Berlaku Dulu..Tetap Telah Berlaku...Sejarah Hidup Kita Yang Lampau Tetap Akan Terukir Sebagai Sejarah Hidup...

Tak Kira La, Sama Ada Sejarah Itu Manis Ataupun Pahit...Maka, Tak Mampu Sama Sekali Kita Ingin Merubah Kembali Sejarah Yang Telah Terukir Itu..

Kerna Kita Bukannya Hidup Di Alam Doraemon Yang Mempunyai Mesin Perentas Masa..Mesin Yang Mampu Membawa Kita Ke Masa Lampau Dan Ke Masa Hadapan..

Sejarah Tidak Akan Terpadam...Walau Dengan Taubat Sekalipun...Sejarah Tetap Tidak Mampu Terpadam...

Tapi Sekurang Kurangnya, Dengan Taubat Itu Mampu Memberi Ketenangan Jiwa,  Setelah Dahulunya Jiwa Itu Begitu Sengsara Di Hiasi Dosa..
 

Dan...Tanpa Taubat Juga, Sejarah Tetap Juga Tidak Mampu Terpadam... Malah Jiwa Yang Dahulunya Begitu Sengsara Akan Terus Sengsara Hingga Ke Akhirnya..

Ini Cerita Nya....

Pada Zaman Dahulu....Di Sebuah Perkampungan Kecil...Ade Seorang Nenek Tua Yang Begitu Sayu Hidup Keseorangan..Hanya Ditemani Sunyi Dan Kebosanan..Maka, Masanya Banyak Dihabiskan Bersama Sama Dengan Permainan Video Sony Ps2 Nya..Tiba -Tiba......Ps2 Nya Rosak...Makanya Lagi, Dia Bertekad Mahu Membeli Permainan Video Sony Psp Pula...Hehe..Tak Dela Gurau Jer...

Ini Cerita Yang Serius Nya...Hee...

Pernah Dahulu..Hati  Ini Merasa Dan Menyimpan Perasaan Minat Pada Seseorang..Perasaan Minat Yang Lama Kelamaan Membentuk Satu Perasaan Kasih... 

Pada Mulanya...Langsung Aku Tidak Mengenali Dirinya.. "Nama".."Umur".."Tarikh Lahir".. Dan Segala Isi Maklumat Tentang Latar Belakang Peribadinya Langsung Tidak Ku Ketahui..Namun, Hanya Wajahnya Sahaja Yang Aku Ingati...Entah, Bagaimana Perasaan Suka Itu Boleh Hadir...Aku Pun Masih Terfikir Sehingga Sekarang...Mungkin Sekali Aku Tertarik Terhadap Paras Rupanya..Dan Ketika Itu Juga Kurasakan Dia  Di Antara Wanita Yang Baik Baik Akhlaknya...Maka Terus Aku Bertekad Untuk Mengenali Dirinya...

Aku Pun Tak Tahu, Dari Mana Datangnya Aura Yang Begitu Kuat , Mendorong Aku Agar Bertekad Untuk Menyampaikan Hasrat Diri Ini,  Yang  Mahu Mengenali Dirinya..Yela, Aku Pun Dah Cukup Kenal Dgn Diri Aku...Seorang Lelaki Yang Begitu Kekok Bila Berhadapan Dgn Perempuan...Apatah Lagi Mahu Berbicara..Lagi Lagi Berbicara Tentang Luahan Perasaan  Hati Ini..Hms...Jangan Mimpi La Aku Mampu Lakukan Semua Itu..Tapi...Aku Masih Tetap Juga Menyimpan Tekad, Yang Hasrat Ku Ini Akan Aku Utarakan Juga Pada Dirinya..

Sedar Tak Sedar..Siap Sepucuk Surat..Surat Yang Menyatakan Niat Dan Hasrat Di Hati Ini Untuk Berkenalan..Ingin Berkawan..Tapi, Masih Ada Lagi Permasalahannya...Siapa Yang Ingin Menghantar Surat Ini???..Dan Bagaimana Pula Ingin Menghantarnya???..Buntu Aku Seketika...Selamat La Aku Tak Terfikir Nak Buat Batu Bersurat Kan...Kalo Tak, Lagi Besar Masalahnya..Sape Pulak La Yang Nak Angkat Batu Bersurat Yang Berat Tu Kan...Hehehe.. 


bersambung....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...